Because of who you are

Ibland funderar jag
över livets höga broar och djupa tunnlar.
Hur ska man klara av livet?
När jag inte känner dig.
Livet handlar om att kämpa,
att inte bara bry sig om sig själv.
Att inte gräva ner sig,
utan att gå vidare.
Handlar livet om att vara tungsint,
att tänka på all skit?
Nej, men alla tårar har en mening.
Man måste komma ihåg att man alltid lär sig något.
Att inte gå tomhänt ut genom tuffa perioder,
och att inte tappa sina vänner under den tiden.
Bry er om varandra,
se varandra.
Och inte bara ytligt,
om du missade denna dags tårar,
Var uppmärksam, se nästa.
Hur ska jag kunna leva?
Om jag inte känner mig.
Var dig själv, och glöm inte vem du är.
Låt inte andra bli lidande,
älska varandra.
Behandla andra
som du själv,
vill bli behandlad. 


Kärleksförklaringar
Postat av: Cissi

Sååååå fin text!

<3

2010-10-19 @ 21:20:23
URL: http://ceciliamariesjogren.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0