relaxing and reflecting

Goda nyheter! Ni som har mig på facebook kanske såg att jag undrade vem Mattias var som kommenterade det förra inlägget. Jag vet nu vem det är, hoppas jag i alla fall. Om de är den jag tror att de är så vet jag! Kul att man har en läsare från Vännesby! Hoppas du fortsätter.

Jag har nu bestämt mig för att läsa "Left behind" också. Filmen var lite ev en besvikelse, älskar handlingen! Men dock är filmen lite väl gammal så den var inte speciellt bra gjord. Men fortfarande lätt sevärd! Gårkvällens cellgrupp var underbar som vanligt, kände mig barnsligt lycklig hela kvällen. Ni är glädje för mig!

Ikväll har jag absolut ingenting jag behöver göra. Inga läxor som måste läsas, ingen aktivitet som måste planeras och ingen tid som måste passas. Så ikväll ska jag njuta! Önskar att jag hade haft en ansiktismask och hårinpacking att skämma bort mig med, men de har jag inte... Så får nöja mig med en riktigt lång och varm dusch. Sedan ska jag ge kvalitets tid åt min bok och Gud. Boken jag läser heter "Små citroner gula". Riktigt bra! Har läst drygt en tredjedel av boken. Så kommer skriva mer om den senare när jag läst ut den.

            

Bokomslaget är den till höger. Men älskar bilden till vänster, tycker den hade varit bättre som omslag. Tjejen passar verkligen in på hon som är huvudpersonen, i alla fall i mina tankar. För mig är hon en vacker, självmedveten och jordnära tjej. Har mycket känslor och tankar, hennes liv går både upp och ner och hon kan se det ljusa även om det mesta är mörkt. Jag känner igen mig i många av hennes situationer och tankar, älskar boken!


Kärleksförklaringar
Postat av: Petra

Haha du får väl låna böckerna av oss då. Vi har alla tolv XP Jag har tvingat mig igenom dem 2 gånger ;)

Små citroner gula.. hm vi läste den i skolan. Vi hann inte igenom hela men ja tror jag tyckte den var lite seg ;P Inte så ovanligt dock när det gäller jag och böcker!

2010-03-18 @ 19:31:57
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
Postat av: Paulina

Den är SUPER!! de var jag som tipsade henne att köpa den och läsa.

2010-03-27 @ 05:35:36

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0