Your parents

Mina föräldrar är väligt olika på många sätt, vilket också har gjort att dom sen flera år tillbaka är skiljda. Mamma är väldigt framåt, intensiv, pratglad och öppen. Pappa är mer den lugna och tillakadragna typen. Öppnar inte munnen i onödan. Jag älskar båda mina föräldrar väldigt mycket, men uppskattar dom på olika sätt.



Det kan vara väldigt skönt att prata med mamma, eftersom att hon är så öppen och kan förstå rätt bra. Dock har jag ibland lite svårt att hantera hennes intensivitet, det kan bli för mycket för mig. Jag och mamma kan vara väldigt olika, men samtidigt tror jag att jag blir mer och mer lik henne.

Med pappa behöver man inte prata så mycket, han kräver inga detaljer, inga utförande förklaringar. Med honom kan man bara vara. Smtidigt är mitt förhållande med pappa svårare än med mamma. När det väl kommer till något viktigt har vi svårt att prata med varann, och i längden är det inte bra..  Dock tror jag att jag är väldigt lik pappa i vissa situationer.

Pappa jobbar på snickeri, är väldigt duktig på att arbeta, skruva i bilen och snickra. Hans passion är nog hans bilar och hans skoter. Han älskar dessutom att fiska, han är väldigt aktiv och är i bra form, har svårt att visa känlor och har en förmåga att ibland överraska en. Både positivt och negativt. Pappa väntar sig heller inget av en, han lixom gör allt för en nästan. Som att han inte vill att man ska växa upp.

Mamma jobbar på en ungdomsgård och har intensiva jobbdagar, både psykiskt och fysiskt. Mamma är bra på att få andra människor att må bra, en förmåga att se andras behov. Hon älskar att vara ute i skogen & elda, pyssla, inreda och att fixa saker. Hon är dock ofta trött och har inte världens bästa immunförsvar. Hon älskar även att göra saker för andra, och ibland försöker hon för mycket. Hon har svårt att skilja på hennes jobb och att bara slappna av.

Jag ser upp till mamma väldigt mycket och önskar att jag hade hennes förmåga att se människor. Pappa får mig ofta att se saker från ett annorlunda perspektiv och det är hos honom, i huset jag växte upp i, som jag verkligen kan slappna av. Man skulle kunna säga såhär, mamma har inspirerat hur jag ser ut i t.ex. mina kläder och hur jag upplevs utifrån. Men pappa har påverkat hur jag fungerar och tänker, det som är lite djupare.

Kärleksförklaringar
Postat av: Mamma ;)

O en sak är verkligen säkert...jag Älskar dej mer än allt!! <3 <3

2010-12-05 @ 14:19:36
Postat av: Paui

Jag tycker att du har en förmåga att se människor. Många gånger har du sett hur jag mår när ingen annan gjort de :D Tack :*

2010-12-05 @ 17:08:34

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0