Your first love

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Min första kärlek... Har jag nån gång fått uppleva kärlek? På riktigt? När man gick i låg och mellanstadiet var det inte direkt kärlek, inte ens en tusendels. Jag hade ett väldigt kort förhållande i sommaras, dock tog det slut väldigt fort. Och jag vet inte om jag hann uppleva kärlek på den korta tiden.. I vilket fall så känns det inte riktigt så. Kärlek för mig är något väldigt djupt, något som man inte börjar känna efter några dagar eller ens några veckor. Kärlek är något som växer fram och som blir starkare allt eftersom. Visst, jag har varit med om många snabba förälskelser, många flirtar och fjärilar i magen. Men det är långt ifrån samma sak!
Så.. jag vet inte riktigt hur jag ska avsluta detta inlägg, hur jag ska få någon handling eller bra förklaring.. Men helt enkelt, jag anser att jag inte fått uppleva kärleken än. Jag har fått en försmak, men långt ifrån hela kakan. Det kommer ta tid för mig att gå så djupt att jag vågar säga orden "jag älskar dig" till någon. Lång tid innan jag vågar säga att jag fått känna kärlek... Dock, även om jag inte fått uppleva kärlek så har jag ändå gjort många stora felsteg inom kategorin kärlek. Tagit fel, missuppfattat, missledit och gått över gränsen. Kärlek är något som man måste vara varsam med, och det sista jag vill göra är att såra någon. Därför har jag lärt mig att vara försiktig och ärlig. Och jag ser fram emot att få känna kärlek på riktigt, och jag kommer vänta tills den verkligen kommer till mig. Tålamod, är vad som krävs!

Kärleksförklaringar
Postat av: mormor

Vilka fina tankar, och du ska säkert se att den dagen kommer då du möter någon som du kan älska..Det viktigaste är att Jesus får leda dej ,och han vill göra det..Vi älskar dej jättemycket,men det är ju mormor o morfar kärlek Kram

2010-12-08 @ 20:49:01
Postat av: Cissi

Jag gillar att du har en massa ämnen du skriver om! Väldigt roligt att läsa!

och som sagt, TÅLAMOD är nog något som behövs. Det kommer komma fina du! <3

2010-12-08 @ 21:09:39
URL: http://ceciliamariesjogren.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0