Your definition of love ♥

Kärlek, är något som jag aldrig kommer att kunna sätta fingret på. Jag vet inte vad det är, bara att det ÄR! Kärlek är nog det absolut största som finns på denna jord, den absolut starkaste kraften som någonsin kommer att upptäckas. Det finns som inga gränser, enligt mig då. För mig är kärlek något enormt, något väldigt djupt, något som man inte börjar känna efter några dagar eller ens några veckor. Det växer fram och blir starkare med tiden. Fast vem är jag att snacka... Jag har aldrig fått uppleva kärlek än, så jag vet väl egentligen inte hur det går till. Men som jag tror så är det så. Sen är de väl väldigt olika från person till person! ♥

Fast det beror på hur man ser på det, kärleken jag beskrivit ovan är ju mer käleken till ens pojk-/flickvän. Sedan finns det ungefär flera hundra olika kärlekar till, bara för att nämna några; kärlek till föräldrar och syskon, kärlek till en specell musikstil eller en låt, kärlek till ett husdjur eller till glass. Kärlek är så mycket men än en känsla. När man börjar tänka efter så innefattar ordet kärlek en hel det. MÅNGA olika känslor ingår där. Och egentligen så kretsar det mesta runt kärleken. ♥

Kärlek kan vara väldigtväligt vacker, men samtidigt kan den vara så fruktansvärt ful. Det är så den är, och så måste den nog också få vara. En så stark grej kan inte finnas utan att skapa tusen olika känslor. Gud är kärlek. Det stämmer mycket bra. Man hat/älskar det. Men mest älskar. ♥

Kärleksförklaringar
Postat av: Elin W

Påminn mig att du och jag borde skriva en bok ihop en vacker dag. Mina idéer och dina formuleringar. Du är en klippa på poesi du, Cicci! <3

2010-12-11 @ 17:14:47
URL: http://elinmariaulrica.blogspot.com

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0