Introduce yourself


Första bilden är jag för några veckor sedan, andra bilden är jag nu.

Jag heter Anna Cecilia Zemrén, men kallas alltjämt för Cicci. Jag är en tjej med ett humör som ständigt går upp och ner, vilket blir ännu värre den vecka jag ska ha mens. Jag kan tänka mig att jag är en person som man inte så lätt förstår sig på, men när man väl lär känna mig så tycker man om mig. Från andras perspektiv ses jag nog som en rätt framåt tjej som tar för sig och är pratglad, jag tror dock att jag har lätt för att bygga upp fasader för andra. Innerstinne är jag en väldigt liten tjej som älskar ömhet och som ofta funderar på vad sin uppgift i livet är. Jag har lätt att ta ganska hårt på saker och att tänka lite för mycket, men samtidigt är jag ofta glad, älskar att skratta och har mycket humor. På mitt rum har jag massa böcker, massa anteckningsblock som jag skriver en massa i, foton, ett akvarium med fiskar, filtar och kuddar. Om man skulle titta in i mitt rum så speglas väldigt mycket av mig själv därinne. Dock längtar jag efter något eget, möjligheten att få välja om jag vill vara ensam eller inte, självständighet är viktigt för mig, dock älskar jag att ha människor runt mig. Jag älskar sol, sommar, värme och långa dagar, därför har jag lite svårt för vintern här uppe i norr. Kyla och mörker får mig att vilja gå i ide och vänta på bättre tider. Jag hatar då människor försöker styra mig, eller säga åt mig vad jag ska göra. Då måste jag bara ibland göra tvärtemot, så ja, jag är barnslig också. På tal om det, jag har haft äldre vänner hela livet och många kan tro att jag är några år äldre än vad jag egentligen är. Själv känner jag mig några år yngre.



Jag älskar och beundrar naturen väldigtväldigt mycket. Jag tror att det finns något störra än oss, är väldigt kristen och känner mig hemma i kyrkan. På min fritid älskar jag att ta kort, umgås med mina vänner, träna, lyssna på musik, läsa och att vara på höga höjder. Höga höjder gör så att jag tänker lättare och jag älskar utsikter. Min favorit musik kan nog överraska många, pga att många tycker jag ser väldigt gullig och söt ut. I alla fall så älskar jag lite hårdare musik som hårdrock/metal och rockballader, men lyssnar dock på väldigt mycket annat också. Något som kan göra mig arg är när människor trycker ner andra, orättvisor och att människor i vissa länder svälter medans andra slänger bort otaliga summor med mat varje år. Något som gör mig glad är mina vänner, bäbisar och när jag lyckas göra någon annan riktigt glad. Jag skulle inte kunna leva utan mina vänner. Dom betyder otroligt mycket för mig.



Mina passioner i livet är människor, musik, dans och Jesus. Jag längtar efter att få hjälpa och finnas där för människor och vill bli ungdomspastor om några år. Efter gymnasiet vill jag gå bibelskola och sedan litar jag på att det kommer visa sig vad jag ska göra. Jag tycker att livet är något man ska ta vara på, något man ska vårda och älska. Och till sist, några motton och texter som jag tycker om väldigt mycket är; "Spara bara tills imorgon det du kan tänka dig ha ogjort när du dör", "Those who love passionately teach us how to live", "Fyll inte ditt liv med dagar, utan fyll dina dagar med liv", "Don't see what i write, just understand what I am trying to say" och "Behandla andra som du själv vill bli behandlad".


Kärleksförklaringar
Postat av: petra

Väldigt kristen. Ajm impräst Ajm impräst! ;) haha

saknar dig kusse!!! <3

2010-12-04 @ 11:41:08
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat till Cicci här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (bara Cicci ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0